AGENDA

Arqueología intermareal. Descubriendo lo que la marea oculta (EHUko Uda Ikastaroa)

Lehen eguna
2019-09-10

Itsasmuseum Bilbao

10/09/2019

- 14:00 h.

20 eurotik gora
Bigarren eguna
2019-09-11

Itsasmuseum Bilbao

11/09/2019

- 14:00 h.

20 eurotik gora

Arkeologia ondarean egin daitezkeen jarduketen artetik, itsasoarekin loturikoen barruan, marearteko gunean dauden hondarrak ditugu. Haren izaera dela eta, ondare mota hori ahaztuta egon ohi da; izan ere, oso maiz lohien eta harearen artean erdi lurperatuta egoten da, eta horregatik ez zaio arreta handiegirik eskaintzen eta ez da oso ikusgarria izaten; edo baztertu egiten dira historikoki nahiko ondo ezagutzen den iragan baten duela gutxiko hondartzat jotzen baita, eta gainera, marea goran denean ez da ikusten, beraz, ia ikusezina den ondarea da.

Nolanahi ere, hondarrak hamaika motatakoak izan daitezke, eta normalean, itsas jarduketei lotuta daude. Hala, itsasontziak, ontziralekuak, ontzitegiak, amarratze lekuak, kanalizazio hormak, marea nasak, ontziola arrapalak, malekoiak, eskortak edo arrantza hormak… esanguratsuenak bakarrik aipatzearren, gure estuarioetako marearteko guneetan eta mareen eraginpean dauden kostaldeko guneetan aurki daitezkeen elementuak dira.

Helburuak

Honako natur ingurune berezi hauetako antropizazio historikoa balioestea: estuarioak eta marearteko kostaldeko guneak.

Arkeologiari eta historiaren ezagutzari begira potentzial handia duen ingurune natural bat birbalioztatzea.

Etengabe eta hainbat modutara eragiten dioten baldintza meteorologiko gogorren pean egoteagatik bitxia den ondare bat kudeatzea epe labur, ertain eta luzera.

Itsas ondareari, eta ahal dela, marearteko itsas ondareari lotuta dauden ondarezko elementuak eta elementu industrialak ezagutzea.

Jarduera nori zuzenduta

• Unibertsitateko ikasleak
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak