• Formatu handiko marrazkiak eta olioak dira, Bilboko itsas eta industria-ingurunea irudikatzen dutenak.
  • Erakusketak Laboral Kutxaren babesa du, eta museoan egongo da 2022ko urtarrilera arte.

Bilbo, 2021eko maiatzaren 11. Gaur goizean Itsasmuseumen Ibarrola itsasadarrean, ura, burdina, sua eta airea Agustin Ibarrolaren (Basauri, 1930eko abuztuaren 18a) erakusketa inauguratu da. 2022ko urtarrilera arte ikusgai egongo den erakusketa honek eta bere katalogoa Laboral Kutxaren babesa izan du eta Irrintzi Ibarrola aritu da komisaritza lanetan.

Lorea Bilbao Itsasmuseumeko presidentea eta Euskara, Kultura eta Kiroleko foru diputatuak, Irrintzi Ibarrola komisarioak eta José Ramón Taranco Laboral Kutxako Babeslaritzako eta Gizarte Kudeaketako lurralde-buruak aurkeztu dute erakusketa hau formatu handiko 17 olioz eta hogei bat marrazkiz osatuta dago. 70eko hamarkadan egindako lan hauetan artistak itsasadarraren inguruko itsas eta industria-gaiak jorratzen ditu, bere ibilbide artistikoan oso bereizgarria den garai honetan, Ibarrola paisaia horien estetika industrialagatik liluratuta dago.

Ibarrolak ez du itsasoa zentzu hertsian margotu, baina berarekin hitz egin du, bere moduan, bere ibilbide artistikoan zehar, Bilboko itsasadarrak lantegi siderurgiko eta itsasontzietan zehar, bere ibilbidean egiten duen bezala.

Mineral kargalekuak, eraikitzen ari diren itsasontziak, fabrikak, ontziolak, arraunak, dikeak, galdategiak, tximiniak, langileak beren lanean edo beren familiekin, industria-ontziak edo nabigazio kolektiboa, Bilboko itsasadarrean bizi izan ziren pertsonen indarra sinbolizatzen zuten, estetikoki Ibarrolaren mundu maitatuena gaztaroan, eta haren espazioetan kokatzen dira erakusketa honetako koadroak, Itsasmuseumeko erakusketa-diskurtsoaren ildo nagusietako bat irudikatzen dutena. Suari eta burdinari omenaldia, baina baita urari eta aireari ere.

“Agian langileen semea izateagatik eta neu ere halaxe izateagatik beti interesatu izan zait gizakiak bere lanarekin taxutu izan duen guztia. Gaztetatik agertu izan da nire pinturetan fabriken, tresnen, artisau-formen mundua, euren ehundurekin, materialtasunarekin, koloreekin”, idatzi zuen duela urte batzuk, erakusketaren katalogoak azaltzen duenez.

Erakusketan osagai figuratiboa nagusi den arren, ez dira falta gerora bere obran protagonismo handiagoa hartuko luketen kontzeptu linguistikoek.

Baina iraganeko oroimen estetikoa berreskuratzeaz haratago, Ibarrolak sortzaile konprometitu baten sustrai humanistak eta sozialak aldarrikatzen ditu, protagonisten kezketan berdintasuna eta justizia lortu nahi dituena.

Ibarrola itsasadarrean, ura, burdina, sua eta airea Itsasmuseumen egongo da zabalik 2022ko urtarrilera arte.

Informazio gehiagorako kontaktua: komunika@itsasmuseum.eus (Leire Aurrekoetxea)